H Burberry έγινε ο πρώτος μεγάλος οίκος μόδας που σπάει τα τείχη αυτή τη σεζόν, διοργανώνοντας την πρώτη τρισδιάστατη επίδειξη μόδας. (Να σημειωθεί πως ο βρετανικός οίκος δεν ήταν ο μοναδικός που ασχολήθηκε με την τεχνολογία που έχει ζωή εδώ και μισό αιώνα: τα ανδρικά ενδύματα Native Son που εδρεύουν στο Λος Άντζελες παρουσίασε στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης ένα πολυδιάστατο βίντεο που για να το δει κανείς απαιτούνταν να έχει 3D γυαλιά).
Το σόου του διευθυντή δημιουργικού της Burberry, Christopher Bailey, έλαβε χώρα την Τρίτη στο Λονδίνο και μεταδόθηκε ζωντανά σε πέντε ακόμα πρωτεύουσες μόδας του κόσμου. Ένας εκλεκτός αριθμός εκδοτών και ανθρώπων της μόδας προσκλήθηκαν για τις αποκλειστικές προβολές, με την προϋπόθεση να μην φορούν τα ίδια ξεπερασμένα τρισδιάστατα γυαλιά που φόρεσαν εκατομμύρια θεατές αυτή την χρονιά. Λίγο αργότερα, μία παρέλαση από ψηφιακά καλλίγραμμα μοντέλα φορώντας ψηλές μπότες από δέρμα κροκοδείλου και πολυτελή φουσκωτά μπουφανάκια, ξεκίνησε. Και να είστε σίγουροι, πως αυτή δεν θα είναι η τελευταία.
Την Πέμπτη, τα νέα έλεγαν πως ο Fendi, ο ιταλικός οίκος μόδας που επιβλέπεται από τον απαράμιλλο Karl Lagerfeld, εκτελούσε την Παριζιάνικη παρουσίαση του σε 3D μορφή για ενδεχόμενη χρήση στις βιτρίνες του, καθώς και για ειδικές εκδηλώσεις. Όμως, ενώ όλα δείχνουν πως η μόδα εισέρχεται στην τρίτη διάσταση, πόσο καιρό μπορεί να κρατήσει μία τέτοια καινοτομία σε μία πραγματικά άστατη βιομηχανία; Όπως οτιδήποτε νέο σε έναν κόσμο όπου όλες οι κινήσεις κεφαλαιοποιούνται πριν καν αρθρώσουμε λέξη, η τρισδιάστατη αυτή κίνηση ίσως να έχει μικρότερη ζωή σε σχέση με περασμένες καινοτομίας της βιομηχανίας.
Υπάρχει και μια ισχυρή προοπτική που λέει πως σε επόμενες επιδείξεις μόδας, θα δούμε νέους διάσημους bloggers μόδας και συντάκτες να καρφιτσώνουν τα 3D γυαλιά στις τσάντες σχεδιαστών τους δίπλα βέβαια από τα καλοσχεδιασμένα iPad τους. Αλλά, όπως το Google Wave έμαθε τα πάντα με το δύσκολο τρόπο, το ερώτημα για τις νέες τεχνολογίες παραμένει: καταφέρνει να κάνει τον τρόπο ζωής μας καλύτερο, ευκολότερο, πιο βολικό; Σε αυτή την περίπτωση, όχι ιδιαίτερα. Όπως αυτό το διάσημο αξεσουάρ που πρότεινε στις γυναίκες να το βγάζουν πριν φύγουν από το σπίτι η Coco Chanel, έτσι και το 3D μπορεί να είναι κάτι που δεν χρειαζόμαστε.
Έτσι, κατά πάσα πιθανότητα, αναμένεται ότι η 3D στερέωση της μόδας θα είναι απλά «μόδα» για λίγο καιρό και μετά θα σβήσει. Σε δέκα χρόνια όλοι θα κοιτάξουμε πίσω στο παρελθόν και θα γελάσουμε διότι θα θυμηθούμε ότι ήμασταν στολισμένοι με τα καλύτερα ρούχα σχεδιαστών, φορώντας γελοία γυαλιά παρακολουθώντας μία τρισδιάστατη επίδειξη μόδας, ενώ το ίδιο εύκολο θα ήταν να την παρακολουθήσουμε ζωντανά (χάρη στο πρακτικό τρόπο μεταδόσεων-streaming του διαδικτύου) από την άνεση του σπιτιού μας.