Αντιμετωπίστε την κακοσμία του ιδρώτα

Αντιμετωπίστε την κακοσμία του ιδρώτα

Η κακοσμία του ιδρώτα είναι κάτι που συμβαίνει στους περισσότερους ανθρώπους και παρατηρείται πιο συχνά μετά από έντονη σωματική άσκηση.

Με την ηλικία αυξάνεται κατακόρυφα στον οργανισμό μια συγκεκριμένη ομάδα ορμονών, τα ανδρογόνα. Αυτές οι ορμόνες είναι «αδρανείς» μέχρι την εφηβεία και αυτός είναι ο λόγος που τα μικρά παιδιά δεν έχουν πρόβλημα έντονης κακοσμίας όταν ιδρώνουν.

Ενώ ο ιδρώτας είναι σχεδόν άοσμος, τα βακτήρια τον χρησιμοποιούν ως μέσο για τον γρήγορο πολλαπλασιασμό τους. Αυτό που μυρίζει άσχημα είναι οι χημικές ουσίες που παράγονται ως υποπροϊόν κατά τη διαδικασία διάσπασης των βακτηρίων στην επιφάνεια του δέρματος, όταν ο ιδρώτας έρχεται σε επαφή με τα βακτήρια.

Πώς θα απαλλαγείτε από την κακοσμία του σώματος:

-Χρησιμοποιείτε αντιιδρωτικό αποσμητικό πριν πέσετε για ύπνο. Αυτό δίνει στο προϊόν την ευκαιρία να λειτουργήσει ενώ κοιμάστε και δεν ιδρώνετε. Εάν χρησιμοποιείτε αποσμητικά μετά το ντους το πρωί, ο ιδρώτας που συσσωρεύεται αργότερα θα «ξεπλύνει» το προϊόν και θα σας αφήσει απροστάτευτους απέναντι στην κακοσμία. Θυμηθείτε, τα αποσμητικά δεν εμποδίζουν την εφίδρωση. Καλύπτουν κυρίως την μυρωδιά του ιδρώτα στο δέρμα σας. Τα αντιιδρωτικά, ωστόσο, είναι χημικές ουσίες που μειώνουν την εφίδρωση. Πολλά τέτοια παρασκευάσματα περιέχουν επίσης αποσμητικό, το οποίο βοηθά να συγκαλύψουν τη κακοσμία.

-Κρατήστε τις μασχάλες σας όσο το δυνατόν πιο στεγνές. Τα βακτήρια δεν μπορούν να αναπαραχθούν εύκολα σε ξηρές περιοχές του σώματος.

-Αν ιδρώνετε κυρίως επειδή ασκείστε έντονα και τακτικά και αυτή είναι η Νο 1 αιτία της κακής οσμής του σώματός σας, τότε φροντίστε να πλένετε συχνά τα ρούχα που φοράτε στην γυμναστική. Τα ιδρωμένα ρούχα γυμναστικής ευνοούν την ανάπτυξη βακτηρίων.

-Αλλάξτε τη διατροφή σας. Μερικές φορές, τα λιπαρά τρόφιμα, τα έλαια, ή οι τροφές με έντονο άρωμα, όπως το σκόρδο, το κάρυ, και τα κρεμμύδια, μπορούν να «διαρρεύσουν» μέσα από τους πόρους σας και να προκαλέσουν έντονη κακοσμία. Συμβουλευτείτε πρώτα τον γιατρό ή τον διαιτολόγο σας πριν κάνετε δραστικές διαιτητικές αλλαγές.

-Το να ξυρίζετε την μασχάλη σας τακτικά θα βοηθήσει επίσης στο να αποτρέψετε την συσσώρευση βακτηρίων και μπορεί επίσης να μειώσετε τον ιδρώτα και την κακοσμία.

Posted in Υγεία and tagged , , , , , , , , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *