Το μεγάλο πείραμα των τειχών

Το «μεγάλο πείραμα των τειχών», όπως έξυπνα το αποκάλεσε ο βετεράνος σχολιαστής θεμάτων ΜΜΕ Ρόι Γκρίνσλεϊντ, θα παρακολουθούν πολλά ζευγάρια μάτια σε όλον τον κόσμο

Το «μεγάλο πείραμα των τειχών», όπως έξυπνα το αποκάλεσε ο βετεράνος σχολιαστής θεμάτων ΜΜΕ Ρόι Γκρίνσλεϊντ, θα παρακολουθούν πολλά ζευγάρια μάτια σε όλον τον κόσμο

Σε μια εποχή που η ελεύθερη χρήση της μεταδιδόμενης μέσω Ιντερνέτ πληροφορίας θεωρείται αυτονόητο δικαίωμα, μια μιντιακή υπερδύναμη αποφασίζει να σηκώσει συνδρομητικά τείχη. Το παράτολμο, για τα δεδομένα, εγχείρημα παρακολουθείται εκ του σύνεγγυς από το σύνολο του Τύπου.

Πριν από λίγες ημέρες, οι «Times» καλωσόρισαν τους αναγνώστες τους στον νέο τους ιστότοπο, θέλοντας να τους ξεναγήσουν στις νέες εφαρμογές και το ολοκαίνουργιο look τους, με το οποίο καλούνται να εξοικειωθούν, ώστε να λάβουν την απόφασή τους ως προς τη συνδρομητική εγγραφή τους. Γιατί οι «Times» του Μέρντοχ σε λίγες εβδομάδες θα αρχίσουν να χρεώνουν μία λίρα ημερησίως (περίπου 1,2 ευρώ) ή δύο λίρες εβδομαδιαίως όποιον θέλει να τους διαβάζει στην οθόνη. Όταν όμως τόσες και τόσες ηλεκτρονικές εφημερίδες είναι ελεύθερες στο Δίκτυο, ποιος θα θελήσει να πληρώνει για να διαβάζει «γενικές ειδήσεις»; Η επισήμανση «γενικές ειδήσεις» έχει αξία, διότι βεβαίως και υπάρχουν εφημερίδες που χρεώνουν για την ανάγνωση κειμένων τους, όμως είναι κατά κανόνα οικονομικές ή άλλου, ειδικού περιεχομένου. Οι «Financial Times» και η «Wall Street Journal», του Μέρντοχ επίσης, είναι δύο από αυτές. Παρέχουν μικρό μέρος δωρεάν και το μεγαλύτερο επί πληρωμή. Αλλά όσοι ενδιαφέρονται για τέτοιου είδους περιεχόμενο ανέκαθεν ήταν πρόθυμοι να πληρώνουν συνδρομή.

Ένα μεγάλο ρίσκο…

Με τους «Times» μπορεί να γίνει το ίδιο; Και γιατί να μη στραφούν οι αναγνώστες τους στις άλλες, επίσης σοβαρές βρετανικές εφημερίδες, όπως οι «Guardian», «Telegraph», «Independent» κ.λπ.; Οι άνθρωποι που μελέτησαν και αποφάσισαν να προχωρήσουν στην έγερση τειχών βασίστηκαν στο εύρημα μιας έρευνας ότι «πολλοί αναγνώστες θα μπουν στη διαδικασία να σκεφτούν την προοπτική εγγραφής τους ως ψηφιακών συνδρομητών». Το δηλώνει η ίδια η ομάδα ανανέωσης στις επιχειρηματικές σελίδες των «Times». Ξέρουν επίσης εκεί στο Λονδίνο από άλλη έρευνα ότι μπορεί να χάσουν 91% των αναγνωστών τους (μόλις 9% των Βρετανών χρηστών είπαν ότι είναι πρόθυμοι να πληρώνουν για «Times» και «Sunday Times»). Κι έτσι να είναι όμως, το ρίσκο αξίζει τα λεφτά του. Όπως υπολογίζει ο Ερικ Πφάνερ (ΜΜΕ/επιχειρηματικά) των «New York Times», αν οι «Times» μείνουν με το 9% των δικτυακών αναγνωστών, από τα 21 εκατομμύρια θα πάνε στα δύο. Αν δύο εκατομμύρια χρήστες πληρώνουν μία ημέρα τον μήνα, η εφημερίδα θα βγάζει 24 εκατ. λίρες ενώ από τις διαφημίσεις στον «ελεύθερο» ιστότοπο παίρνει σήμερα 15-20 εκατομμύρια. Απλοί αριθμοί, ο ένας δίπλα στον άλλον. Η ασφαλής διείσδυση όμως θα πρέπει να έχει και διάρκεια και η επιβίωση ενός τέτοιου μοντέλου θα κριθεί σε βάθος χρόνου (το λέει ακόμα και ο «αντίπαλος» Πίτερ Πρέστον της «Observer»).

Λελογισμένο ρίσκο ή αυτοκτονία; Το «μεγάλο πείραμα των τειχών», όπως έξυπνα το αποκάλεσε ο βετεράνος σχολιαστής θεμάτων ΜΜΕ Ρόι Γκρίνσλεϊντ, θα παρακολουθούν πολλά ζευγάρια μάτια σε όλον τον κόσμο.

Πηγή: enet.gr

Posted in Τεχνολογία and tagged , , , , , , , , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *