Η επιτυχία του iPad

Η επιτυχία του iPad

Μετά την παρουσίαση του iPad σε ένα συνεδριακό κέντρο στο Σαν Φρανσίσκο στις αρχές του 2010, ο Steve Jobs ρώτησε κάποιους που κρατούσαν τη συσκευή στα χέρια τους για πρώτη φορά να του πουν πώς τους φαινόταν. Ένας δημοσιογράφος απάντησε ότι μπορεί στο μέλλον να έκανε τους καταναλωτές να ξεχάσουν γιατί χρειάζονται τους φορητούς υπολογιστές. Ο Jobs ανασήκωσε τους ώμους του και είπε, συγκρατημένα: «Θα δούμε». Ο Jobs είχε το ταλέντο όχι μόνο να μαντεύει πότε θα αλλάξει ο τρόπος που σκέπτονται οι άνθρωποι, αλλά και να είναι ο ενορχηστρωτής της μεταστροφής αυτής. Αν, τελικά, τα tablets κατάφερναν να αφανίσουν από προσώπου γης τους φορητούς και desktop υπολογιστές, ο Jobs ήταν αποφασισμένος να είναι εκείνος αυτός που θα έδρεπε τους καρπούς της επόμενης μέρας.

Η μέρα αυτή έφτασε. Στις 19 Μαρτίου, όταν ο διάδοχος του Jobs, Tim Cook, αποκάλυπτε ότι η Apple θα αξιοποιήσει 98 δισ. δολάρια από τη ρευστότητά της για να διανείμει μέρισμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι είχε πουλήσει 3 εκατομμύρια νέα iPads μέσα στο πρώτο Σαββατοκύριακο της κυκλοφορίας τους. Η ταμπλέτα αναμένεται να φέρει 38 δισ. δολάρια από πωλήσεις το 2012, σύμφωνα με τον Gene Munster, αναλυτή της Piper Jaffray.

Το τέταρτο τρίμηνο του 2011, η Apple πούλησε 15,4 εκατ. iPads – περισσότερα από όσους υπολογιστές πούλησε η Hewlett-Packard, η υπ΄ αριθμόν 1 κατασκευάστρια Η/Υ Wintel παγκοσμίως. Εάν θεωρείται πως ένα iPad αποτελεί υποκατάστατο ενός PC -και πολλοί καταναλωτές σίγουρα το πιστεύουν-, τότε η Apple, η οποία παράγει επίσης το iMac και το MacBook, είναι αυτήν τη στιγμή ο μεγαλύτερος κατασκευαστής PC στον κόσμο. Το πιο εκπληκτικό που συμβαίνει την εποχή του iPad είναι ότι η Apple εξακολουθεί να είναι ο απόλυτος άρχων στον τομέα αυτό.

Το 2007, όταν εμφανίστηκε το iPhone, στην αγορά υπήρχαν ήδη πολλά smartphones, ενώ η συσκευή απέκτησε γρήγορα νέους ανταγωνιστές, κυρίως συσκευές Android. Το iPad, ωστόσο, διαγράφει μια τελείως διαφορετική τροχιά. Παρά τα πάμπολλα νέα tablets από τις Samsung, HTC, Motorola Mobility, HP, Dell και άλλες εταιρείες, το iPad εξακολουθεί να κατέχει το 66% της αγοράς. «Όλος ο κλάδος έχει αφηνιάσει, προσπαθώντας να βρει τρόπο να ανταγωνιστεί την Apple», λέει ο Robert Brunner, πρώην σχεδιαστής της Apple, που τώρα είναι επικεφαλής της εταιρείας σχεδιασμού Ammunition Group. «Βλέπεις τον τρόμο στα μάτια τους».

Η κυριαρχία της Apple στον χώρο των tablets σίγουρα φέρει ένα χτύπημα στο συλλογικό «εγώ» των κατασκευαστριών Η/Υ. Ωστόσο, συνδυάζοντας την τεχνική ευρηματικότητα με την ευρεία απήχηση της θελκτικής του εμφάνισης, το iPad καταφέρνει πολύ περισσότερα από το να απογειώνει απλώς τα κέρδη μιας από τις πλέον επιτυχημένες εταιρείες Η/Υ στον κόσμο.

Το αίνιγμα των tablets

Η ιδέα του tablet computing υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Η Microsoft έκανε μια φιλόδοξη απόπειρα το 2000. Πριν από το iPad, τα πράγματα δεν πήγαιναν και τόσο καλά και κανείς δεν ήταν σίγουρος αν το tablet computing θα είχε απήχηση σε ένα ευρύ κοινό. Το iPad έδειξε ότι στην πραγματικότητα υπήρχε μια τεράστια και πεινασμένη αγορά για αυτές τις συσκευές. Ωστόσο, τα καλύτερα μυαλά της πληροφορικής, εκτός Cupertino, δεν έχουν κατορθώσει μέχρι σήμερα να δημιουργήσουν έναν αξιόλογο αντίπαλο. Τι είναι αυτό που τους δυσκολεύει τόσο πολύ με τα tablets;

Πηγή:capital.gr

Posted in Τεχνολογία and tagged , , , , , , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *