Το lifestyle είναι μαγικό, από μηδενικό σε κάνει νούμερο

Το lifestyle είναι μαγικό, από μηδενικό σε κάνει νούμερο

Η ευτυχία θα είναι η απάντησή μας

Η έννοια της ανταγωνιστικότητας στην ελεύθερη αγορά, είναι κατανοητή σε όλους. Αυτό που δεν είναι απόλυτα κατανοητό είναι πως η το σύστημα αυτό θέτει τη συνεργασία πάνω από τον ανταγωνισμό. Οι εταιρίες έχουν σαν πρώτο στόχο τη συνεργασία και μετά τον ανταγωνισμό. Κάθε εταιρία προσπαθεί να αναπτύξει την αγορά (αγοραστικό κοινό) για το προϊόν της, μέσω της διαφήμισης. Μια διαφήμιση κάνει δυο πράγματα: κατά κύριο λόγο διαφημίζει το τύπο του προϊόντος και μετά το ίδιο το προϊόν. Για παράδειγμα μια διαφήμιση ενός κινητού νέας γενιάς  προβάλει πρώτα τις υπηρεσίες που προσφέρει και μετά το ίδιο το μοντέλο της εταιρίας. Το αποτέλεσμα αυτού είναι ότι, μέσω της διαφήμισης, οι εταιρείες  συνεργάζονται (συνειδητά ή ασυνείδητα), ώστε να αυξηθεί η ζήτηση για το είδος του προϊόντος τους, και στη συνέχεια, βρίσκονται σε ανταγωνισμό μεταξύ τους για το μερίδιο αγοράς.

Μια εταιρία θα είναι πιο ευτυχισμένη αν έχει ένα μικρότερο κέρδος από μια μεγαλύτερη αγορά, παρά ένα μεγαλύτερο κέρδος από μια μικρότερη αγορά. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχουν σαφείς προοπτικές ανάπτυξης, ενώ στη δεύτερη δεν υπάρχουν πολλές.

Ένας τρόπος για να μεγαλώσεις την αγορά σου, είναι είτε με το να πολεμήσεις το αντίπαλο δέος είτε με το να προβάλεις το προϊόν σου σαν είδος πρώτης ανάγκης ή σαν ένα αντικείμενο πόθου.

Μερικές φορές αυτό γίνεται πολύ κραυγαλέα. Πάρε αυτό το κινητό τηλέφωνο γιατί με αυτό θα μπορείς να «σερφάρεις» στο ιντερνέτ, θα βλέπεις τα email σου, θα μιλάς με τους φίλους σου. Άσε που με αυτό θα είσαι και πιο cool. Ξέχνα τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.. Είναι μεγάλοι και δεν είναι «μουράτοι». Ένα άλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι ασφαλίστηκες εταιρείες που πουλούν την ασφάλεια μέσα από την ανασφάλεια.

Αφού λοιπόν οι εταιρίες συνεργάστηκαν για να μεγαλώσουν το αγοραστικό τους κοινό, τότε μπορούν να ανταγωνιστούν μεταξύ τους για να διεκδικήσουν τα λάφυρα. Τα λάφυρα σε αυτή τη περίπτωση είμαστε εμείς. Εμείς που καταναλώνουμε, τις διάφορες υπηρεσίες και προϊόντα, δημιουργούμε τα κέρδη για τις εταιρίες. Αγοράζουμε το όνειρο που πουλούν, και με το οποίο βομβαρδιζόμαστε καθημερινά.

Ονειρευόμαστε την βελτίωση της ζωής μας μέσω τον προϊόντων – υπηρεσιών που προβάλλονται και του lifestyle που διαρκώς προβάλλεται. Πολλοί είναι αυτοί που σκέπτονται: αν είχα λεφτά θα αγόραζα αυτό το κινητό τηλέφωνο, αυτό το αυτοκίνητο κλπ, για να γίνω πιο αποδεκτός – ευτυχισμένος.

Το θέμα όμως είναι ότι ο καθένας από εμάς είναι και αποτελεί μια διαφορετική προσωπικότητα. Θα έπρεπε να ξέρουμε τι θέλουμε και τι μας κάνει πραγματικά αποδεκτούς και ευτυχισμένους.

Το να θέλεις να ξεχωρίζεις δεν είναι κακό. Αυτό άλλωστε είναι μέσα στην ανθρώπινη φύση. Ακλουθούμε ένα συγκεκριμένο lifestyle, όχι για αυτό που πραγματικά είναι αλλά επειδή πιστεύουμε ότι θα μας κάνει ξεχωριστούς και ευτυχισμένους.

Στις μέρες μας η ευτυχία μετριέται με το πιο κινητό έχεις και με το τι αμάξι οδηγείς. Το lifestyle προωθεί λάθος πρότυπα. Ίσως να ακούγεται υπερβολικό αλλά μήπως τελικά δεν είμαστε οι κύριοι παίκτες της ζωής μας, αλλά απλά πιόνια;

Μήπως τελικά το lifestyle θέλει να μας διατηρήσει δυστυχισμένους, αφού έτσι θα παραμείνουμε καταναλωτές και θα θέλουμε όλο και περισσότερα;

Posted in Unplugged, Κοινωνία and tagged , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *