Ανοιχτό το ενδεχόμενο σταδιακής αύξησης των εισιτήριων

Ανοιχτό το ενδεχόμενο σταδιακής αύξησης των εισιτήριων

Την αύξηση των εισιτηρίων σε αστικές συγκοινωνίες και ΟΣΕ κατά 25% σε δυο η περισσότερες δόσεις και όχι απευθείας σε μια μόνο δόση στο πρώτο τρίμηνο του 2012 διαπραγματεύεται με την τρόικα το υπουργείο Υποδομών.

Συμφώνα με τα όσα προβλέπονται στην μνημόνιο οι αυξήσεις θα ισχύσουν από το πρώτο τρίμηνο του 2013 ωστόσο καταβάλλεται προσπάθεια τα εισιτήρια να μην αυξηθούν απευθείας κατά 25% αλλά σταδιακά.

Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία εμφανίζει οριακή κερδοφορία, πηγές του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν ότι η διαπραγμάτευση του συγκεκριμένου όρου του μνημονίου θα είναι πιο εύκολη.

Για τον ΟΑΣΑ ωστόσο τα πράγματα θα είναι πιο δύσκολα και οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν μόνο εάν στο τέλος του έτους οι εταιρίες εμφανίσουν ισοσκελισμένα οικονομικά αποτελέσματα. Βέβαια αξιοσημείωτο είναι ότι για να συμβεί αυτό θα πρέπει να καταβληθούν από τα υπουργεία τα περίπου 74 εκατ. ευρώ που χρωστούν στον ΟΑΣΑ και που σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού θα μπορούσαν να οδηγήσουν και σε πλεόνασμα στο τέλος του 2012.

Το μνημόνιο
Το αργότερο έως τον ερχόμενο Μάρτιο αναμένεται να ισχύσουν οι εξής αυξήσεις.

  • Η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου για όλα τα μέσα που στοιχίζει σήμερα 1,40 ευρώ και έχει διάρκεια 90 λεπτών θα φτάσει το 1,75 ευρώ.
  • Το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ θα φτάσει το 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
  • Αντίστοιχες αυξήσεις αναμένεται να επιβληθούν και στα μειωμένα εισιτήρια, τα οποία πρόκειται να διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.

ΟΑΣΑ
Σημαντική βελτίωση παρουσιάζουν τα οικονομικά στοιχεία των συγκοινωνιακών εταιριών λόγω των περικοπών στις αποδοχές των εργαζομένων αλλά και της μείωσης του έργου των λεωφορείων.

Ο Όμιλος ΟΑΣΑ εμφάνισε λειτουργικό έλλειμμα ύψους περίπου 8 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο τρίμηνο του χρόνου ενώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο το έλλειμμα έφτανε τα 30 εκατομμύρια.

Ιδιαίτερα θετική πορεία παρουσιάζει η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) με στελέχη του ΟΑΣΑ να τονίζουν ότι τα ελλείμματα που θα εμφανίσει η ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) θα υπερκαλυφθούν από το πλεόνασμα της ΣΤΑΣΥ.

Αξιοσημείωτο είναι ωστόσο ότι η διοίκηση της ΟΣΥ έχει καταθέσει τον προϋπολογισμό του 2012, στην γενική γραμματεία ΔΕΚΟ όπως και προβολή αποτελεσμάτων μέχρι το 2015 χωρίς να περιλαμβάνεται πρόβλεψη για τις αυξήσεις κατά 25%.

Υπουργεία
Ο νόμος 3920 για την εξυγίανση του ΟΑΣΑ ορίζει ότι με συμβάσεις μεταξύ του ΟΑΣΑ καθορίζεται ο τρόπος καταβολής του κομίστρου για μαθητές, πολυτέκνους κ.λπ.

Το κόστος της σύμβασης για κάθε υπουργείο θα πρέπει να εγγράφεται στον προϋπολογισμό του υπουργείου ώστε η κάθε ηγεσία να είναι σε θέση να καταβάλλει στον ΟΑΣΑ τα χρήματα για την παροχή κοινωνικής πολιτικής με εκπτωτικά εισιτήρια στους δικαιούχους.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα χρέη των υπουργείων αποτελούν σημαντική απώλεια χρημάτων για τις εταιρείες αστικών συγκοινωνιών.

Ειδικότερα τα χρέη ανά υπουργείο είναι:

  • Παιδείας, 24.829.075 ευρώ
  • Απασχόλησης και Κοινωνικής Ασφάλισης 23.006.472 ευρώ
  • Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης 31.963.484 ευρώ
  • Προστασίας του Πολίτη 705.470 ευρώ
  • Πολιτισμού και Τουρισμού 357.752 ευρώ
  • Περιφερειακής Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας 165.116 ευρώ
  • Εθνικής Άμυνας 893.268 ευρώ

Πηγή:imerisia.gr

Posted in Κοινωνία and tagged , , , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *