Κρίσιμη η κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Κρίσιμη η κατάσταση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Άμεση επίλυση για το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων αναφορικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θέλει να δώσει η κυβέρνηση, ενώ την ίδια ώρα προκύπτουν συνεχείς επιπλοκές με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με πληροφορίες του Βήματος, η κατάσταση περιπλέκεται ακόμη περισσότερο καθώς η Κομισιόν έχει στείλει, διά του επιτρόπου αρμοδίου για τον ανταγωνισμό Χοακίν Αλμούνια, νέα επιστολή στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας με την οποία προειδοποιεί για νέο πρόστιμο το ελληνικό Δημόσιο και για άλλες κρατικές ενισχύσεις.

Η υπόθεση αφορά, επιμένουν οι ίδιες πληροφορίες, στην παραγγελία τροχαίου υλικού από τον ΟΣΕ στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Τα ναυπηγεία έλαβαν τα χρήματα (σύμφωνα με υπολογισμούς το ποσό εκτιμάται σε περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ) αλλά ο ΟΣΕ ζητά πλέον πίσω αυτό το ποσό. Ωστόσο, η Κομισιόν φέρεται να θεωρεί το ποσό αυτό ως έμμεσες κρατικές ενισχύσεις.

Για τον λόγο αυτό συννεκλήθη την Τετάρτη διϋπουργική Επιτροπή υπό τον Πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου. Σε αυτή συμμετείχαν ο αντιπρόεδρος και υπουργός Οικονομικών κ. Ευ. Βενιζέλος, ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Π. Μπεγλίτης, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Μ. Χρυσοχοΐδης, ο υπουργός Εργασίας κ. Γ. Κουτρουμάνης και οι αναπληρωτές υπουργοί Οικονομικών και Ανάπτυξης, κκ. Φ. Σαχινίδης και Χ. Παμπούκης αντιστοίχως. Τη συνάντηση υπό τον Πρωθυπουργό απασχόλησε η εμπλοκή που έχει προκύψει με το αρχικό πρόστιμο της Επιτροπής για παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά το 1996.

Το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων πέρυσι με την Abu Dhabi Mar για την πώληση του 75% των Ναυπηγείων από την Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS) στους Αραβες, είχε πετύχει τον χαρακτηρισμό του Σκαραμαγκά ως στρατιωτικού ναυπηγείου προκειμένου το πρόστιμο (περίπου 500 εκατ. ευρώ) ουσιαστικά να «παραγραφεί» και να μπορέσει να προχωρήσει η πώληση. Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα του Βήματος, με τον τρόπο αυτό δεν επιτρεπόταν, σύμφωνα με την Επιτροπή, η χρήση του Σκαραμαγκά για εμπορικούς σκοπούς, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι παραγγελίες στρατιωτικών σκαφών από το εξωτερικό, κάτι που όμως επιθυμεί ο νέος ιδιοκτήτης των ναυπηγείων Ισκαντάρ Σάφα.

Η ελληνική κυβέρνηση προσανατολίζεται να αποστείλει επιστολή στην επιτροπή ζητώντας την αναθεώρηση της συγκεκριμένης ερμηνείας που οδηγεί με μαθηματική βεβαιότητα στην εξάρτηση της επιβίωσης του Σκαραμαγκά μόνο από τις προμήθειες του Πολεμικού Ναυτικού. Συζητήθηκε επίσης η διαμάχη του κ. Σάφα με τη HDW σχετικά με την εμπλοκή στην παράδοση των τριών υποβρυχίων 214 της αρχικής συμφωνίας καθώς και τη ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων 214 που προβλέπει η τελευταία συμφωνία του 2010. Οι Γερμανοί ως γνωστόν έχουν καταγγείλει τη σύμβαση επειδή ο κ. Σάφα έχει ήδη λάβει 132 εκατομμύρια ευρώ από το πρόγραμμα ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων και δεν τα έχει αποδώσει στους Γερμανούς. Οι Γερμανοί εκτός από τα χρήματα ζητούν και την ανάληψη του εκσυγχρονισμού των φρεγατών ΜΕΚΟ από τον Σκαραμαγκά.

Ωστόσο, το Βήμα αναφέρει ότι ο υπουργός Εθνικής Αμυνας κ. Μπεγλίτης δεν εμφανίζεται διατεθειμένος να προβεί σε οποιαδήποτε παραχώρηση αν δεν διασφαλιστούν πλήρως τα προβλεπόμενα. Κρίσιμο 20ημερο για τα ναυπηγεία Ελευσίνας Την ίδια ώρα, κρίσιμο για την τύχη των ναυπηγείων Ελευσίνας θεωρείται το επόμενο 20ημερο. Στη σύσκεψη της Τετάρτης συζητήθηκε το ενδεχόμενο χορήγησης από την κυβέρνηση έκτακτης βοηθείας 5 εκατομμυρίων ευρώ για τη μισθοδοσία του προσωπικού. Υπενθυμίζεται ότι τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν ενταχθεί στο άρθρο 99 του πτωχευτικού κώδικα και βρίσκονται αντιμέτωπα με λουκέτο.

Πηγή:tvxs.gr

Posted in Κοινωνία and tagged , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *