Νέο σύστημα στα λύκεια

Νέο σύστημα στα λύκεια

Μείωση του αριθμού των μαθημάτων, αύξηση των ωρών διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, τέλος στη μονόωρη διδασκαλία, αλλά και καθιέρωση της επιστημονικής εργασίας (σαν πτυχιακή), που θα παίζει ρόλο στην βαθμολογία του απολυτηρίου περιλαμβάνουν οι εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου για το Νέο Λύκειο. Το νέο σύστημα ξεκινά για όσους μαθητές θα φοιτήσουν από τον Σεπτέμβριο στην α’ λυκείου. Υποχρεωτικά μαθημάτα η Ιστορία και τα Θρησκευτικά.

Στόχος είναι, ανέφερε η υπουργός, να γίνει το λύκειο αυτόνομη μονάδα εκπαίδευσης των νέων και στη συνέχεια να καθιερωθεί ένα νέο σύστημα πρόσβασης στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, από το 2014.

Οι μαθητές που θα πάνε το Σεπτέμβριο στην α’ τάξη λυκείου θα έχουν επτά βασικά μαθήματα, τα οποία θα είναι υποχρεωτικά. Μεταξύ αυτών θα είναι η ελληνική γλώσσα, αλλά και η Ιστορία και τα Θρησκευτικά. Η πρώτη τάξη θεωρείται «γέφυρα» γενικής κατάρτισης και παιδείας για τις επόμενες τάξεις.

Όσον αφορά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός δεν προχώρησε σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Περιορίστηκε να αναφέρει ότι στις εξετάσεις δεν θα υπάρχει συγκεκριμένη ύλη ανά κεφάλαιο που θα ευνοεί την αποστήθιση, ενώ θα συνυπολογίζεται η συγκρότηση του μαθητή σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Συγκεκριμένα:

  • Στην Α’ Λυκείου δεν θα υπάρχουν πλέον επιστημονικά πεδία και κατευθύνσεις. Ολοι οι μαθητές θα παρακολουθούν μαθήματα γενικής παιδείας υποχρεωτικά για όλους. Τα μαθήματα από 16 μειώνονται σε 8 ενώ προστίθεται και η ερευνητική εργασία. Οι μαθητές θα κάνουν υποχρεωτικά μία εργασία ανά τετράμηνο. Οι εργασίες των μαθητών, που θα γίνονται με τη βοήθεια και την επιτήρηση των καθηγητών, θα αναρτώνται στο Διαδίκτυο.
  • Στην Β’ Λυκείου οι μαθητές θα έχουν δύο βασικές κατευθύνσεις σπουδών: τη Θετική και τη Θεωρητική. Τα μαθήματα από 17 μειώνονται σε 12 και αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας τους.
  • Στην Γ ‘Λυκείου εισάγεται μια τρίτη επιστημονική κατεύθυνση. Τα μαθήματα από 16 γίνονται 10.

Στην ερώτηση για το αν αυτός ο τύπος διδασκαλίας ευνοεί την ύπαρξη μεγάλων σχολικών μονάδων, η υπουργός απάντησε πως δημιουργεί την ανάγκη για σχολεία στο σωστό μέγεθος και πρόσθεσε πως μετακινήσεις εκπαιδευτικών θα χρειαστούν μόνο σε πολύ βασικές ειδικότητες.

«Περνάμε από ένα Λύκειο αποστήθισης σε ένα Λύκειο ουσίας» δήλωσε η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.

Όσον αφορά τις εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, αυτές θα διεξάγονται κεντρικά σε βασικό αριθμό μαθημάτων. Τα ΑΕΙ θα καθορίζουν συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων αυτών και θα συμμετέχουν στα κριτήρια επιλογής των φοιτητών.

«Όλο το Λύκειο παίζει ρόλο» ήταν η απάντηση της υπουργού στο ερώτημα αν θα προσμετράται η βαθμολόγια και των τριών τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια. Επίσης η υπουργός πρόσθεσε ότι μετά το Πάσχα θα ανακοινώσει το νομοσχέδιο για την τεχνική εκπαίδευση.

«Μέσα στο γκρίζο κλίμα της οικονομικής κρίσης οι μηχανές πρέπει να δουλεύουν στο φουλ σε όλα τα επίπεδα για να επανεκκινήσουμε τη χώρα» υποστήριξε η κ. Διαμαντοπούλου.

Πηγή: Newsroom ΔΟΛ


Posted in Κοινωνία and tagged , , , , , , , , , , , , .

10 Comments

  1. Eεεε….δηλαδη οσοι ειναι φετος Α+Β Λυκειου θα συνεχιζουν να σπουδαζουν σε ενα λυκειο αποστηθισης. Τι ωραια!! *ειρωνεια*
    Νταξει αν εξαιρεσουμε αυτο με τα θρησκευτικα και την διακριη που γινεται (αναμεσα στην φετινη Γ Γυμνασιου και στην φετινη Α Λυκειου) ειναι καλυτερο το συστημα. Απλώς δεν μπορω να καταλαβω γτ καταργηθηκε η Τεχνολογικη απο την Β……

  2. Βλέπουμε οτι το μόνο που δεν τους ένιαξε είναι το κουραστικό εφτάωρο. Που απο ότι φαίνεται όσες αλλαγές και να γίνουν αυτό δεν εξαλείφεται με τίποτα

  3. ta 8riskeytika ypoxrewtika???
    anti na valoun kapoio ousiwdes mathima vazoun ta 8riskeytika!!!??! eleos!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *