Αλλαγές στο γνωστό μας δακτύλιο, που εφαρμόζεται… προσωρινά από το 1985 (!), προανήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος, που παραδέχθηκε ότι «η προσφορά του μέτρου έχει εξαντληθεί». Μίλησε επίσης για κίνητρα απόσυρσης στα φορτηγά άνω των 18 ετών κυκλοφορίας.
Μελέτη που εκπονήθηκε από ειδικούς του Πολυτεχνείου, υπό τον καθηγητή Ζιώμα και παρουσίασε χθες στη Βουλή ο Γ. Παπακωνσταντίνου, προβλέπει:
**Τη δημιουργία «πράσινου» δακτυλίου, στον οποίο θα κινούνται χωρίς περιορισμούς οχήματα, βενζινοκίνητα, πετραλαιοκίνητα και υβριδικά, εφόσον έχουν κυκλοφορήσει μετά το 2009 και εκπέμπουν λιγότερα από 140 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά διανυόμενο χιλιόμετρο.
**Τα οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 1990 θα μπαίνουν στο δακτύλιο μόνον τα Σαββατοκύριακα.
**Τα υπόλοιπα οχήματα, που κυκλοφόρησαν από το 1990 έως το 2009, θα εξακολουθούν να κινούνται με το σύστημα μονά-ζυγά.
** Ειδικά για τα βαριά οχήματα που κυκλοφόρησαν πριν από το 1990 προβλέπεται η έξοδος από ολόκληρο το Λεκανοπέδιο. Παράλληλα όμως θα δοθούν κίνητρα για την αντικατάστασή τους.
Τα όριά του είναι πιθανόν να διατηρηθούν, αλλά εξετάζεται και το ενδεχόμενο να διευρυνθούν ώς τον ξεχασμένο «ολυμπιακό» δακτύλιο, που ορίζεται από τις λεωφόρους Ποσειδώνος, Κηφισού, τμήμα της Αττικής Οδού, Κηφισίας, Β. Σοφίας, Β. Κωνσταντίνου, Καλλιρρόης, Συγγρού, με ελεύθερη είσοδο για τους μόνιμους κατοίκους.
Με την εφαρμογή των μέτρων και με χρονικό ορίζοντα το 2015 προβλέπεται μείωση των εκπομπών μονοξειδίου του άνθρακα κατά 54%, των υδρογοναθράκων κατά 45%, του μεθανίου κατά 28%, των οξειδίων του αζώτου κατά 13% και του διοξειδίου του άνθρακα κατά 10%, ενώ η κατανάλωση του καυσίμου θα πέσει κατά 10%. Ειδικά με την απόσυρση των φορτηγών αναμένεται μείωση των εκπομπών αιωρούμενων σωματιδίων κατά 66%.