Αλλαγές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για τους αλλοδαπούς μαθητές

Αλλαγές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ για τους αλλοδαπούς μαθητές

Αλλάζουν τα μέχρι τώρα δεδομένα για την είσοδο των αλλοδαπών μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ύστερα από την νέα απόφαση του υπουργείου Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων. Από φέτος, για να διατηρήσουν τις ευνοϊκές ρυθμίσεις εισαγωγής του παρελθόντος, θα πρέπει είτε να φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, είτε να έρχονται ως τελειόφοιτοι από το εξωτερικό. Διαφορετικά, όπως διαφαίνεται, αποκλείονται από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το tvxs.gr ήρθε σε επικοινωνία με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Τάσο Κουράκη, ο οποίος πριν λίγες μέρες έφερε το θέμα, ως ερώτηση στη Βουλή.

Ο κ. Κουράκης, μιλώντας για τις μέχρι πρότινος ευνοϊκές συνθήκες που είχαν οι μετανάστες, τις χαρακτήρισε εν μέρει σωστές. «Στο παρελθόν έρχονταν παιδιά στη χώρα μας κυρίως από τους μετανάστες της Γερμανίας ή παιδιά διπλωματών γενικά, και ξεκινούσαν τη φοίτησή τους από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού και γυμνασίου. Αυτό είχε ως συνέπεια να μειονεκτούν καθώς δεν μιλούσαν καλά ελληνικά. Επομένως, το υπουργείο τους έδωσε ένα ευνοϊκό καθεστώς για να μπορούν να εισέρχονται στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα, ενώ ένα παιδί από την Ελλάδα μπορούσε να μπει σε μία σχολή ως τελευταίος, με 15.000 μόρια, εκείνα είχαν το δικαίωμα να εισέρχονται στο ίδιο τμήμα με 13.000 μόρια. Γενικά όλο αυτό το σύστημα, είχε υπαχθεί στο 8%. Δηλαδή το 8% από τις θέσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κατοχυρώνονταν σε αλλοδαπούς μαθητές».».

Ωστόσο, αυτή την εύνοια απολάμβαναν και μαθητές που δεν θα έπρεπε, σχολιάζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, αναφερόμενος στους αλλοδαπούς που έρχονταν από το εξωτερικό και είχαν τελειώσει εκεί τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Aκόμα, μαθητές που τελείωναν το σχολείο στο εξωτερικό, είχαν δικαίωμα, εκμεταλλευόμενοι ακόμα πιο ευνοϊκές συνθήκες -άνευ πανελλαδικών εξετάσεων- να εισέλθουν σε ΑΕΙ ή ΤΕΙ τμήματα, κάτι που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει».

Επίσης, ένα άλλο κενό του προηγούμενου εκπαιδευτικού συστήματος, όσον αφορά το ζήτημα της εισόδου των ξένων μαθητών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ήταν η ευνοϊκή μεταχείριση ακόμα και στα παιδιά που παρακολουθούσαν από την αρχή την εκπαίδευση στη χώρα μας. «Θα μπορούσε στο σημείο αυτό κάποιος να πει ότι ένα παιδί που έρχεται στην χώρα μας, στην ηλικία των 12 ή 13 ετών, σίγουρα μειονεκτεί σε σύγκριση με τ’άλλα και καλώς χρήζει ευνοϊκής μεταχείρισης. Γιατί όμως, τα παιδιά που έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα και παρακολουθούν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, θα έπρεπε να έχουν ευνοϊκό καθεστώς; Στην περίπτωση αυτή, θα μπορούσε να πει το υπουργείο Παιδείας ότι αυτά τα παιδιά τα αντιμετωπίζω ισότιμα με τα υπόλοιπα ελληνόπουλα, αλλά ταυτόχρονα τους δίνω την ελληνική ιθαγένεια για να ανήκουν κάπου. Επιμένω στο γεγονός ότι κακώς δεν αναγνωρίζει την ελληνική ιθαγένεια, την οποία δικαιούνται. Προφανώς, την περίοδο που συζητιόταν το μεταναστευτικό, η κυβέρνηση είχε μία πολύ ισχυρή πίεση από το ΛΑ.Ο.Σ και για πολιτικούς λόγους αρνήθηκε να τη δώσει», επισημαίνει ο κ. Κουράκης.

Η υπουργική απόφαση όπως υποστηρίζει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, φέρνει σε αδιέξοδο τους ξένους μαθητές που δίνουν αυτή την περίοδο πανελλαδικές εξετάσεις. «Η αλλαγή του υπουργείου έχει καταλήξει στο εξής παράδοξο. Από την μία, τα παιδιά αλλοδαπών που φοιτούν σε ιδιωτικά σχολεία, αλλά και οι μαθητές που τελειώνουν το σχολείο στο εξωτερικό -Βουλγαρία, Γερμανία, Τουρκίά κλπ- ερχόμενοι στην Ελλάδα, συνεχίζουν να έχουν αυτή την ειδική μεταχείριση. Από την άλλη όμως, κάτι τέτοιο δεν ισχύει για τους υπόλοιπους αλλοδαπούς μαθητές, που είναι στα δημόσια σχολεία της χώρας, και στην πλειονότητά τους Αλβανοί. Όπως καταλαβαίνεις, ένα παιδί μεταναστών, που ακολουθεί, στην ουσία, το ελληνικό πρόγραμμα του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, παύει να υπάγεται σε αυτή την ευνοϊκή κατηγορία του 8%. Μία νέα διάκριση που ειλικρινά δεν έχει νόημα και επ’ ουδενί δεν χτυπά στη βάση του προβλήματος».

Τέλος ο κ. Κουράκης, μίλησε για μία καθαρά αψυχολόγητη απόφαση από πλευράς του υπουργείου, και χωρίς να πραγματοποιηθεί κανένας διάλογος. «Εγώ αυτό που θα πρότεινα είναι το εξής. Τα παιδιά, τα οποία έχουν παρακολουθήσει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα από την αρχή, εφόσον το επιθυμούν, θα πρέπει να λάβουν την ελληνική ιθαγένεια και να μην χρήζουν καμίας απολύτως διάκρισης. Ωστόσο, παιδιά τα οποία παρακολούθησαν ένα μέρος του εκπαιδευτικού συστήματος, πρέπει να έχουν ευνοϊκή μεταχείριση, καθώς δυσκολεύονται στον τομέα της γλώσσας. Μιλάμε για μία στροφή του υπουργείου Παιδείας, το οποίο ενώ μέχρι πέρυσι ήταν ευνοϊκό με όλους τους αλλοδαπούς μαθητές, φέτος, ξαφνικά, αποκλείει αυτούς που δεν θα έπρεπε, διατηρώντας όμως τα προνόμια σε ορισμένους -αλλοδαποί μαθητές ιδιωτικών σχολείων, τελειόφοιτοι εξωτερικού. Θεωρώ ότι πρόκειται για κινήσεις τελείως πρόχειρες, αψυχολόγητες και καθαρά εντυπωσιασμού από την πλευρά του υπουργείου, σε μία προσπάθεια να δείξει ότι βάζει οριστικό τέλος στις διακρίσεις και στα άδικα προνόμια των ξένων παιδιών στην εκπαίδευση. Παίρνοντας μία υπουργική απόφαση, χωρίς κανέναν απολύτως διάλογο».

Πηγή:tvxs.gr

Posted in Κοινωνία and tagged , , , , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *