Guardian κατηγορεί WSJ για πλαστή κυκλοφορία στην Ευρώπη

Guardian κατηγορεί WSJ για πλαστή κυκλοφορία στην Ευρώπη

Η βρετανική εφημερίδα The Guardian ανέφερε χθες Τετάρτη πως διαπίστωσε την ύπαρξη emails και εγγράφων που μαρτυρούσαν πως η ναυαρχίδα του ομίλου Μέρντοχ News Corp., η αμερικανική εφημερίδα The Wall Street Journal, χρηματοδοτούσε από το Λονδίνο ορισμένες ευρωπαϊκές εταιρείες (με αντάλλαγμα την προβολή τους από την εφημερίδα) προκειμένου να αγοράζουν δεκάδες χιλιάδες φύλλα της στην Ευρώπη σε τιμές ευκαιρίας.

Η Guardian, βασικός αντίπαλος της News Corp., δεν κοινοποίησε τα έγγραφα, αλλά εφόσον η περιγραφή που κάνει είναι ακριβής, η WSJ ουσιαστικά αγόραζε η ίδια τα φύλλα της φουσκώνοντας πλασματικά την κυκλοφορία της στην Ευρώπη, γεγονός που όχι μόνον εξαπατούσε τους αναγνώστες για το κύρος της αλλά και της επέτρεπε να επιβαρύνει με υψηλότερες ταρίφες τους διαφημιστές.

Βεβαίως η WSJ απέρριψε με ανακοίνωση της την ιστορία ως εμπρηστική και συκοφαντική με ψεύδη και κακόβουλες ερμηνείες. Όμως, ο θεωρούμενος ως υπεύθυνος για την «απάτη», Αντριου Λάνγκχοφ, διευθυντής Ευρώπης της Dow Jones, «μαμάς» εταιρείας της WSJ, παραιτήθηκε.

Από τις αποκαλύψεις προκύπτει ότι η WSJ έπειθε ευρωπαϊκές εταιρείες να συνεργαστούν και ως αντάλλαγμα δημοσίευε άρθρα που προωθούσαν τις δραστηριότητές τους. Η ιστορία αυτή ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2008, όταν η WSJ συμβλήθηκε με ευρωπαϊκές εταιρείες που χρηματοδοτούσαν σεμινάρια για φοιτητές, οι οποίοι είχαν πιθανότητες να γίνουν οι μελλοντικοί ηγέτες. H εφημερίδα αντάμειβε τους σπόνσορες, δημοσιεύοντας τα ονόματά τους στην εφημερίδα και σε αντάλλαγμα αυτοί πλήρωναν την διαφήμιση αυτή αγοράζοντας αντίτυπα της WSJ σε πολύ χαμηλή τιμή τα οποία μοίραζαν στους φοιτητές.

Υπολογίζεται πως με τον τρόπο αυτό, το 2010 ενισχύθηκε κατά 41% η κυκλοφορία της ευρωπαϊκής έκδοσης της WSJ (31.000 από τις συνολικά 75.000 πωλήσεις φύλλων).

Η απάτη ήλθε στην επιφάνεια όταν πέρυσι ο μεγαλύτερος σπόνσορας, η ολλανδική εταιρεία Executive Learning Partnership (ELP), απείλησε ότι θα αποχωρούσε από τη συμφωνία. Η ELP διακινούσε το 16% της κυκλοφορίας της WSJ στην Ευρώπη (12.000 φύλλα ημερησίως) ενώ πλήρωνε μόλις 1 σεντ το φύλλο. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι η διαφήμιση που της έγινε στην WSJ δεν ανταποκρινόταν σε όσα πλήρωσε.

Η αποκάλυψη αυτή αποτελεί ένα ακόμα πλήγμα -μετά τις υποκλοπές- για την News Corp. του Ρούπερτ Μέρντοχ.

Πηγή:enet.gr

Posted in Διεθνή and tagged , , .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *